Zarejestruj    Zaloguj    Dział    Szukaj    FAQ

Strona główna forum » Eksploracja » Obiekty nieprzemysłowe » Nieprzemysłowe - Opolskie




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 1 ] 
Autor Wiadomość
 Post Napisane: 17 kwi 2017, o 10:51 
Offline

Dołączył(a): 17 kwi 2017, o 08:06
Posty: 3
Linia kolejowa nr 195 Baborów - Kędzierzyn-Koźle. Odcinek z Kędzierzyna do Polskiej Cerekwi otwarto jeszcze za cysorza z w 1898 roku, natomiast odcinek Polska Cerekiew - Baborów również za cysorza ale nieco później bo w roku 1908. Po uszkodzeniach wynikłych wskutek powodzi tysiąclecia w 1997 roku pierwszy odcinek został zamknięty dla ruchu. Drugi odcinek utrzymywano przy życiu nieco dłużej, z uwagi na ulokowaną w Ciężkowicach obok Polskiej Cerekwi cukrownię. Ostatecznie jednak i drugi odcinek został wyłączony z użytkowania w roku bodajże 2001.

Na tym drugim odcinku, w okolicy miejscowości Wronin znajduje się ciekawy obiekt - ceglany wiadukt nad torami prowadzący dokładnie z nikąd do nikąd.
Linia kolejowa biegnie w tym miejscu w głębokim wykopie ok. 7-8 metrów. No i ktoś umyślił sobie wybudować w tym miejscu wiadukt.

Załącznik:
1.jpg
1.jpg [ 210.86 KiB | Przeglądane 608 razy ]
Dojście od strony wschodniej, na polu pszenica.

Załącznik:
2.jpg
2.jpg [ 225.88 KiB | Przeglądane 608 razy ]
Z poziomu pagórka trudno zauważyć cokolwiek ciekawego.

Załącznik:
3.jpg
3.jpg [ 229.97 KiB | Przeglądane 608 razy ]
Powierzchnia wiaduktu z poziomu pagórka w całej krasie.

Załącznik:
4a.jpg
4a.jpg [ 101.76 KiB | Przeglądane 608 razy ]
Widok z wiaduktu na tory

Załącznik:
5.jpg
5.jpg [ 180.98 KiB | Przeglądane 608 razy ]
Przechodzimy na drugą stronę i odwracamy się o 180 stopni. Tu z kolei będą rosły buraki cukrowe.

Załącznik:
6.jpg
6.jpg [ 254.56 KiB | Przeglądane 608 razy ]
Schodzimy na poziom torów. Linia kolejowa nr 195. Już nigdy nie pojedzie tędy żaden pociąg.

Załącznik:
7.jpg
7.jpg [ 187.54 KiB | Przeglądane 608 razy ]
Tak to jest zrobione. Warstwa darni, niżej jakieś betonowe czy kamiene płyty, potem już tylko cegła.

Załącznik:
9.jpg
9.jpg [ 105.97 KiB | Przeglądane 608 razy ]
Wiadukt jest niezbyt szeroki, ot tak żeby powóz przejechał.

Załącznik:
10.jpg
10.jpg [ 251.53 KiB | Przeglądane 608 razy ]
Konstrukcja wiaduktu jest łukowa. Całość trzyma ta spodnia warstwa cegieł.

Załącznik:
11.jpg
11.jpg [ 197.41 KiB | Przeglądane 608 razy ]
Cegła i zaprawa po stu latach nadal zdrowiuśieńkie.

Załącznik:
12.jpg
12.jpg [ 204.08 KiB | Przeglądane 608 razy ]
Tu ktoś chciał chyba sprawdzić jak głęboko podpora wchodzi w nasyp

Załącznik:
13.jpg
13.jpg [ 75.11 KiB | Przeglądane 608 razy ]
W poszukiwaniu cienia pod wiaduktem

Załącznik:
14.jpg
14.jpg [ 251.68 KiB | Przeglądane 608 razy ]
Gdy te chaszcze się zazielenią, wiadukt będzie z poziomu pagórka dokładnie ukryty przed wzrokiem postronnych

Załącznik:
15.jpg
15.jpg [ 133.67 KiB | Przeglądane 608 razy ]
Co ciekawe, już na mapce z 1936 roku widać, że ów wiadukt prowadzi dokładnie z pola... w pole. Cały bezsens istnienia tej budowli potęguje fakt, iż kilkaset metrów dalej znajduje się przejazd kolejowy na poziomie torów.


Góra 
 Zobacz profil  
 
Dodaj do: Dodaj do Gadu-Gadu Dodaj do Grono.net Dodaj do Twitter Dodaj do Blip Dodaj do Flaker Dodaj do Pinger Wypowiedź dla Wykop Wypowiedź dla Facebook Wypowiedź dla Gwar Wypowiedź dla Delicious Wypowiedź dla Digg Wypowiedź dla Google Wypowiedź dla Reddit Wypowiedź dla YahooMyWeb Śledzik Dodaj do Kciuk.pl Dodaj do Spinacz.pl Dodaj do Yam.pl
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
 
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 1 ] 

Strona główna forum » Eksploracja » Obiekty nieprzemysłowe » Nieprzemysłowe - Opolskie


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

 
 

 
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

[ Time : 0.200s | 16 Queries | GZIP : Off ]