Zarejestruj    Zaloguj    Dział    Szukaj    FAQ

Strona główna forum » Eksploracja » Koleje i wszystko co z nimi związane » Koleje - Śląskie




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 49 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
 Post Napisane: 7 gru 2012, o 21:42 
Offline
Bratnia dusza
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 sie 2010, o 19:40
Posty: 1386
Lokalizacja: Wodzisław Śląski
Imię: Rob
Wracając do budynku stacyjnego - serce się kraja porównując go do nowego dworca w Katowicach...

_________________
Śląski przemysł i polska kolej, a także to co po tym pozostało...
YouTube
Facebook


Góra 
 Zobacz profil  
 
 Post Napisane: 11 gru 2012, o 22:00 
Offline

Dołączył(a): 19 mar 2011, o 19:12
Posty: 33
Lokalizacja: Wodzisław Śląski
Imię: Artur
Zobacz sobie wyremontowany dworzec jak i perony w Zawierciu. Coś pięknego! A samo miasto mniejsze niż Wodzisław.


Góra 
 Zobacz profil GG  
 
 Post Napisane: 12 gru 2012, o 17:19 
Offline
Przyjaciel
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 maja 2009, o 19:45
Posty: 785
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza / czasem Radlin
Imię: Andrzej
arczix napisał(a):
Zobacz sobie wyremontowany dworzec jak i perony w Zawierciu. Coś pięknego! A samo miasto mniejsze niż Wodzisław.

A kto remontował w Zawierciu dworzec ? Miasto czy kolej ? Odpowiedź - PKP SA
Zawiercie wcale nie jest mniejsze od Wodzisławia, mają porównywalną liczbę mieszkańców tj około 50 tys.
Jest znacząca różnica w położeniu, dworzec w Zawierciu znajduje się przy ruchliwej magistrali kolejowej i odprawia znacznie więcej pasażerów niż dworzec w Wodzisławiu.


Góra 
 Zobacz profil GG  
 
 Post Napisane: 29 gru 2012, o 13:37 
Offline

Dołączył(a): 29 gru 2012, o 13:02
Posty: 20
Kto jest właścicielem poszczególnych torów? Na pewno nr 1,2,3,4 to PLK choć bodajże 38 i 36 to własność PKP Cargo. Myślę, że warto byłoby część torów sprzedać prywatnym przewoźnikom np. ITL na bazy kolejowe dla wagonów i składów kolejowych itp tak aby zachować ich jak najwięcej w jak nalepszym stanie. Oczywiście główna część powinna nadal należeć do PLK aby po remoncie torów do Chałupek stacja mogła odżyć.


Góra 
 Zobacz profil  
 
 Post Napisane: 30 gru 2012, o 23:13 
Offline
Bratnia dusza
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 sie 2010, o 19:40
Posty: 1386
Lokalizacja: Wodzisław Śląski
Imię: Rob
Czy pociągi zaczęły do Rybnika jeździć ?? Bo ostatnio to tylko komunikacja zastępcza...

_________________
Śląski przemysł i polska kolej, a także to co po tym pozostało...
YouTube
Facebook


Góra 
 Zobacz profil  
 
 Post Napisane: 4 sty 2013, o 23:57 
Offline
Bratnia dusza
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 sie 2010, o 19:40
Posty: 1386
Lokalizacja: Wodzisław Śląski
Imię: Rob
Jest coraz gorzej... W Polsce robi się remonty linii kolejowych, dworców (tych dużych), inwestuje się w nowy tabor, a nie w Wodzisławiu. Stacja ta znajduję się na linii w stanie krytycznym, a jeszcze na dodatek nie takiej ważnej jak np. CMK :glupek: 9 grudnia 2012 roku przewozy w woj śląskim przejęły Koleje Śląskie - to zwiastowało dobre nadzieje - były w ciągu dnia za czasów Przewozów Regionalnych 8 połączeń do Katowic przez Rybnik i 3 do Chałupek. KŚ planowały uruchomienie 11 połączeń do Rybnika, jednak usunęły połączenie do Chałupek - w sumie dobrze, bo mało ludzi z tego korzystało :shock: i bezpośrednie do Katowic, ale pozostawiły 1, jednak w tych 11 poł. do Rybnika jest kilka do Czechowic-Dziedzic przez Rybnik, Żory, Pszczynę i tak przygotowały połączenia Racibórz-Katowice, że pociągi i z Raciborza i z Wodzisławia przyjeżdżają do Rybnika w podobnym czasie wiec dałoby się łatwo przesiąść i jechać dalej do Katowic :) Moim zdaniem było to dobrze zorganizowane (nawet na fajniejszy tabor liczyłem :jupi: ), ale się myliłem :po glowie: Pociągów w ogóle nie ma, jeździ tylko autobusowa komunikacja zastępcza, a z dworcem co się dzieje to lepiej nie mówić :po glowie: Nie co, że wyrwali tabliczki informacyjne, powybijali kilka szyb, zlikwidowali toaletę, to jeszcze nie nie jest otwarta poczekalnia, zegary w ogóle przestały działać, a w poczekalni działa tylko jedna lampa, a jest ich chyba 12, ale nie jestem pewny.

Mam w planie dorzucić zdjęcia :)

_________________
Śląski przemysł i polska kolej, a także to co po tym pozostało...
YouTube
Facebook


Góra 
 Zobacz profil  
 
 Post Napisane: 5 sty 2013, o 23:41 
Offline
Bratnia dusza
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 sie 2010, o 19:40
Posty: 1386
Lokalizacja: Wodzisław Śląski
Imię: Rob
Obiecane zdjęcia:

Jakiś garaż czy coś:

Obrazek

Budynek w coraz gorszym stanie:

Obrazek

Obrazek

Ostatnio zabili płytami dwa okna:

Obrazek

Drzwi ze strony peronów - ostatnio były tam szyby, a teraz blachy:

Obrazek

Zegary nie działają, poczekalnia zamknięta:

Obrazek

Rozkład jazdy niekursujących pociągów:

Obrazek

Obrazek

W oddali KWK "Marcel":

Obrazek

Budynek, w którym kiedyś znajdowała się m.in. centrala telegraficzna:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

_________________
Śląski przemysł i polska kolej, a także to co po tym pozostało...
YouTube
Facebook


Góra 
 Zobacz profil  
 
 Post Napisane: 6 sty 2013, o 13:23 
Offline

Dołączył(a): 19 mar 2011, o 19:12
Posty: 33
Lokalizacja: Wodzisław Śląski
Imię: Artur
@Inter: Właścicielami wszystkich torów jest PKP Polskie linie kolejowe. Nie wiem jak jest to uregulowane z torami zdawczo odbiorczymi po byłej kopalni 1 Maja (4 skrajne tory za nastawnią WSB), ale myślę, że też należą do PLK (mogli mieć jakoś na spółę z Infra Silesia rozwiązane). Jak na razie ITL odstawia tu węglarki, zobaczymy co będzie później.

@Neptun: Po świętach zaczęło kursować więcej pociągów. Natomiast na bezpośrednich relacjach Wodzisław - Rybnik i bywa, że do Czechowic jeździ KKA. Wodzisław - Katowice (1 para) jeździ cały czas na lokomotywie i dwóch wagonach przedziałowych. Nie jest więc prawdą, że tabor jest gorszy. Jest o niebo lepszy, nie ma już zdezelowanych kibli, a komfortowe wagony przedziałowe i wagony motorowe (potocznie zwane szynobusami). I jak zwykle chore racje i argumenty nie mając pojęcia. Linia do Chałupek została uwalona przez prędkość szlakową na odcinku Wodzisław - Rudyszwałd (30km/h). Był to jednak pretekst, bo każdy wie, że braki taborowe i kadrowe oraz fatalne obiegi dały się we znaki nawet pociągom które mają jeździć, a jeździ KKA. Jeżeli twierdzisz, że dobrze, że zlikwidowali połączenia do Chałupek, twoje myślenie jest strasznie samolubne. Ile razy jechałeś tam pociągiem i skąd wiesz jaka była frekwencja? Druga sprawa jaką masz alternatywę publicznego transportu, aby dojechać do Czyżowic, Bełsznicy czy Gorzyc w niedzielę? W takich samych cenach? Odpowiedź - nie ma. Tak więc chcę ci powiedzieć, że korzystałem z tego połączenia nawet 2 razy w tygodniu i pociąg nigdy nie jechał pusty. Bywało tak, że prawie wszystkie miejsca były zajęte w piątkowym popołudniowym połączeniu. Ludzie chwalili sobie bezpośredni dojazd do Katowic, mimo, że pociągi były 3 na dobę i wlokły się 30km/h. Ale ludzi jeździło sporo i strasznie boli mnie takie głupie gadanie, jak siedzi się na dupie przed komputerem i pisze się rzeczy wyssane z palca. Druga sprawa rozkład KŚ. Dla Ciebie to rewelacja - dla mnie nie. Jeszcze w 2007 roku mieliśmy fantastyczny rozkład! http://img837.imageshack.us/img837/2681/rozklad2007.jpg 7 par do Katowic! 10 par do Rybnika, 7 do Chałupek w tym 1 do Ostrawy! I kto mi powie, że obecny rozkład jest lepszy? Czechowice? Już mogli do Bielska przedłużyć. Zostaliśmy stacją końcową, z jedną parą bezpośrednich pociągów do Katowic! Przesiadka OK - drzwi w drzwi wszystko oznaczone z którego peronu na który, ale w Rybniku to megafony nie działają, to na inny peron wjeżdża a jak jest KKA to i nie zdążymy na przesiadkę, więc Polska kolej musi jeszcze dużo chleba zjeść, żeby mogła się równać przesiadkami i rozkładem z naszymi południowymi sąsiadami. Na kończenie relacji w Rybniku możemy sobie pozwolić, po remoncie i budowie przystanku Wodzisław Miasto. Prezydent ma w planach likwidację E-3 i zastąpienie jej wahadłowymi szynobusami (przejazd w 12 minut). Druga sprawa, to wszystkie bezpośrednie pociągi do Katowic wziął Racibórz. W Przewozach regionalnych było tak, że brano to pół na pół - co drugi do Katowic bezpośredni jechał z Wodzisławia. Teraz jest kicha i w taki łatwy sposób wygaszają nam teraz popyt tymi autobusikami! Mi to się marzy dzień w którym zlikwiduje się E-3 a na tory wyjadą wahadłowe szynobusy kursujące między Wodzisławiem Miastem a Rybnikiem w sile 30, 35 par a oprócz tego 7 par pociągów relacji Bohumin - Katowice na składach wagonowych. Wtedy będzie dopiero genialny rozkład z prawdziwą szybką koleją miejską, której tak brakuje między Wodzisławiem a Rybnikiem. Poniżej przesyłam parę zdjęć obecnych składów dojeżdżających do Wodzisławia (jak już pojadą):

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Oraz link do zdjęcia kolegi

http://www.hanys.cal.pl/galeria/details ... age_id=775

Pozdrawiam!


Góra 
 Zobacz profil GG  
 
 Post Napisane: 11 sty 2013, o 22:38 
Offline
Bratnia dusza
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 sie 2010, o 19:40
Posty: 1386
Lokalizacja: Wodzisław Śląski
Imię: Rob
Pożyjemy, zobaczymy :jupi:
Co do rozkładu - inspirowałem się tym co był poprzednio.

_________________
Śląski przemysł i polska kolej, a także to co po tym pozostało...
YouTube
Facebook


Góra 
 Zobacz profil  
 
 Post Napisane: 11 maja 2013, o 20:59 
Offline
Bratnia dusza
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 sie 2010, o 19:40
Posty: 1386
Lokalizacja: Wodzisław Śląski
Imię: Rob
Dworzec - coraz gorzej :( Poczekalnia zamknięta, toalety nieczynne, budynek w coraz gorszym stanie, zegary nawet nie działają, megafony nawet nie wiem, ale...
...do Wodzisławia przyjechał zmodernizowany EN57. Rok prod 1983, rok modernizacji: 2012.

Obrazek

_________________
Śląski przemysł i polska kolej, a także to co po tym pozostało...
YouTube
Facebook


Góra 
 Zobacz profil  
 
 Post Napisane: 15 maja 2013, o 21:05 
Offline

Dołączył(a): 19 mar 2011, o 19:12
Posty: 33
Lokalizacja: Wodzisław Śląski
Imię: Artur
Fajnie, że uwieczniłeś zmodernizowanego kibelka AKŚ. Ma on na pokładzie automat z przekąskami i napojami. Zapuścił się do Wodzisławia tylko dlatego, że niektóre wagony pojechały do Czech na rewizję. W takim razie ja też coś dodam. Jedno zdjęcie przedstawia uboższą wersję od powyższej bez silników asynchronicznych oraz skład wagonowy, który przyjechał z Czechowic.

ObrazekObrazek


Góra 
 Zobacz profil GG  
 
 Post Napisane: 17 maja 2013, o 22:29 
Offline
Bratnia dusza
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 sie 2010, o 19:40
Posty: 1386
Lokalizacja: Wodzisław Śląski
Imię: Rob
Tak w tej uboższej wersji są stare okna i nadal pojazd jest przedziałowy.

arczix napisał(a):
Zapuścił się do Wodzisławia tylko dlatego, że niektóre wagony pojechały do Czech na rewizję.


...i niech nie wracają :face:
Ostatnio słyszałem, że do PL-KSL wracają problemy :( tzn. cięcie kursów :face: a miało być tak dobrze :(

_________________
Śląski przemysł i polska kolej, a także to co po tym pozostało...
YouTube
Facebook


Góra 
 Zobacz profil  
 
 Post Napisane: 17 maja 2013, o 22:31 
Offline
Bratnia dusza
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 sie 2010, o 19:40
Posty: 1386
Lokalizacja: Wodzisław Śląski
Imię: Rob
A tak poza tym w Wodzisławiu przywrócono działanie zegarów w czym jeden spieszy się o 1h, a drugi działa po swojemu. Dwa - na wiacie i na frontowej części budynku jak na razie działają poprawnie. Nie wiem dlaczego już nie otwierają poczekalni :(

_________________
Śląski przemysł i polska kolej, a także to co po tym pozostało...
YouTube
Facebook


Góra 
 Zobacz profil  
 
 Post Napisane: 21 maja 2013, o 13:33 
Offline

Dołączył(a): 21 maja 2013, o 13:23
Posty: 1
Imię: Rafał
Dzisiaj jadąc do pracy w Radiu 90 słyszę, że KS znowu redukują połączenia.
Z ciekawości zajechałem na Stacje w Wodziu
Rozkład ,który będzie obowiązywał od 9.06.13
4 pociągi do rybnika ,3 do Pszczyny ,jeden do Czechowic Dziedzic...co tu więcej komentować
Tragedia.....kolej Wodzisławiu upada


Góra 
 Zobacz profil  
 
 Post Napisane: 24 maja 2013, o 21:54 
Offline
Bratnia dusza
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 sie 2010, o 19:40
Posty: 1386
Lokalizacja: Wodzisław Śląski
Imię: Rob
Goryl05 napisał(a):
Tragedia.....kolej Wodzisławiu upada


Nie tylko w Wodzisławiu :( Całe koleje Śląskie są w tragicznej sytuacji :( Jednak miejmy nadzieję, że wszystko powróci do normy :)
Może dzięki zmniejszonej liczby połączeń nie będzie aż tylu NRD - owskich wagonów należących do Ceskie Drahy ( CZ - CD ) :)

_________________
Śląski przemysł i polska kolej, a także to co po tym pozostało...
YouTube
Facebook


Góra 
 Zobacz profil  
 
 Post Napisane: 26 maja 2013, o 20:53 
Offline

Dołączył(a): 19 mar 2011, o 19:12
Posty: 33
Lokalizacja: Wodzisław Śląski
Imię: Artur
Neptun, czemu nie lubisz wagonów z przedziałami? Dla mnie jest to fantastyczna wygoda i duże wyciszenie. W porównaniu ze zdezelowanymi (bo w większości takie kursowały w PR) kiblami PR nie ma porównania, chociaż i do tych mam ogromny sentyment. Fakt faktem, że EN57 są lepiej przystosowane do ruchu regionalnego, bo wagony z przedziałami to pociągi dalekobieżne, nie można nimi prowadzić tak szybkiej wymiany pasażerskiej jak elektrycznymi zestawami trakcyjnymi. Ja jednak mam cichą nadzieję, że doczekam czasów, aż po Śląsku będą do każdego zakątka dojeżdżały elfy, stadlery etc. Wracając do wagonów z przedziałami - wygoda niesamowita. Porównaj sobie jazdę autobusem do Rybnika a pociągiem. Pociąg jest tańszy, a za 1,89 (37% ulgi) można zajechać na pokładzie wygodnego pociągu do Rybnika, tylko żeby to kursowało wszystko częściej...


Góra 
 Zobacz profil GG  
 
 Post Napisane: 27 cze 2013, o 08:55 
Offline
Bratnia dusza
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 sie 2010, o 19:40
Posty: 1386
Lokalizacja: Wodzisław Śląski
Imię: Rob
Właśnie tez wolę kolej, niż te zanieczyszczające środowisko autobusy, a zresztą autobusy jechały dłużej i często trzeba było tam stać lub w ogóle pchać się jak do puszki z sardynkami :) No ale co mam zrobić jak pociągów jest mało i często połączenia mi nie pasują więc niestety muszę wybrać E3 :( Gdzie te czasy jak nie trzeba było się przesiadać, aby dojechać do Katowic :(

Co do przedziałowych wagonów: tez nic do nich nie mam i również darzę je sentymentem :) - ręczne drzwi, które czasem da się otworzyć w czasie jazdy, okna, przez które można wystawić głowę i mieć wiatr we włosach i mieć piękny widok na tory :)

Jednak nic mnie bardziej nie wkurza jak polski pociąg złożony z wagonów na zagranicznych rejestracjach :evil: Mi nie przeszkadza kraj produkcji, pociąg zagranicznego przewoźnika, ale to tak :evil: Twierdze, że świadczy to o kiepskim zarządzaniu :x

_________________
Śląski przemysł i polska kolej, a także to co po tym pozostało...
YouTube
Facebook


Góra 
 Zobacz profil  
 
 Post Napisane: 27 cze 2013, o 08:57 
Offline
Bratnia dusza
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 sie 2010, o 19:40
Posty: 1386
Lokalizacja: Wodzisław Śląski
Imię: Rob
Dodam jeszcze fotkę czeskich wagonów:

Obrazek

_________________
Śląski przemysł i polska kolej, a także to co po tym pozostało...
YouTube
Facebook


Góra 
 Zobacz profil  
 
 Post Napisane: 1 lip 2014, o 22:22 
Offline
Bratnia dusza
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 sie 2010, o 19:40
Posty: 1386
Lokalizacja: Wodzisław Śląski
Imię: Rob
Przychodzę 14.06.2014 roku na wodzisławski dworzec, a tam wiele miłych niespodzianek :jupi: Było widać wyraźnie, że przybyły jakieś ekipy porządkowe.
Na początek:
Została pomalowana dolna część budynku za wyjątkiem części frontowej i zostały naprawione rury spustowe (dawniej brakowało dolnych części)

Obrazek

Są też tablice z nazwą stacji i numerem peronu (te znalazły się na dworcu wcześniej tzn. na przełomie lat 2013/2014)

Obrazek

Obrazek

Drzwi też odświeżono:

Obrazek

Wszystkie zegary działały poprawnie:

Obrazek

Skoszono trawę:

Obrazek

Obrazek

Wprowadzono korektę rozkładu jazdy: pozostają nadal 4 połączenia na dobę, tylko zamiast pociągów do Pszczyny są połączenia do Katowic (3 połączenia) i 1 pociąg kończy bieg w Rybniku.

Obrazek

EN57-702ra jako jeden z ostatnich bezpośrednich połączeń Wodzisław Śląski - Pszczyna:

Obrazek

Obrazek

W tym dniu działały również megafony, a także gong uruchamiany przed ogłoszeniem pociągu.

_________________
Śląski przemysł i polska kolej, a także to co po tym pozostało...
YouTube
Facebook


Góra 
 Zobacz profil  
 
 Post Napisane: 26 gru 2014, o 23:25 
Offline
Bratnia dusza
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 sie 2010, o 19:40
Posty: 1386
Lokalizacja: Wodzisław Śląski
Imię: Rob
23.08.2014 roku do Wodzisławia zawitał EN76-008 :)

Obrazek

_________________
Śląski przemysł i polska kolej, a także to co po tym pozostało...
YouTube
Facebook


Góra 
 Zobacz profil  
 
Dodaj do: Dodaj do Gadu-Gadu Dodaj do Grono.net Dodaj do Twitter Dodaj do Blip Dodaj do Flaker Dodaj do Pinger Wypowiedź dla Wykop Wypowiedź dla Facebook Wypowiedź dla Gwar Wypowiedź dla Delicious Wypowiedź dla Digg Wypowiedź dla Google Wypowiedź dla Reddit Wypowiedź dla YahooMyWeb Śledzik Dodaj do Kciuk.pl Dodaj do Spinacz.pl Dodaj do Yam.pl
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
 
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 49 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona

Strona główna forum » Eksploracja » Koleje i wszystko co z nimi związane » Koleje - Śląskie


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

 
 

 
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

[ Time : 0.175s | 14 Queries | GZIP : Off ]