Zarejestruj    Zaloguj    Dział    Szukaj    FAQ

Strona główna forum » Eksploracja » Koleje i wszystko co z nimi związane » Koleje - Śląskie




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 16 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: KRR - pytanie
 Post Napisane: 18 sty 2016, o 20:42 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 sty 2010, o 02:30
Posty: 2800
Lokalizacja: Twardogóra
Pochwały: 1
W archiwalnym numerze Młodego Technika z kwietnia 1987 roku znalazłem taki artykuł:
Załącznik:
IMG_0070.jpg
IMG_0070.jpg [ 251.75 KiB | Przeglądane 1749 razy ]

Załącznik:
IMG_0071.jpg
IMG_0071.jpg [ 204.23 KiB | Przeglądane 1749 razy ]

Załącznik:
IMG_0072.jpg
IMG_0072.jpg [ 229.37 KiB | Przeglądane 1749 razy ]

Po rozmowie z Leszkiem i Beatą wiem już, że jakaś infrastruktura w ramach tego projektu powstała. Wiecie może czy coś pozostało do dnia dzisiejszego ??

_________________
Życie to surfing, więc nie bój się fal...


Góra 
 Zobacz profil  
 
 Post Napisane: 18 sty 2016, o 22:40 
Offline

Dołączył(a): 16 paź 2011, o 16:06
Posty: 7
Witam...
Jako że pochodzę z Zabrza..i kiedyś coś mocno się interesowałem KRR,i czym co udało się wykonać w ramach tego projektu.
Część prac udało się wykonać w Pyskowicach przy dworcu-gdzie miała być końcowa stacja..i w Katowicach gdzie na części kamienic które przeszkadzały napisano"Do wyburzenia" jest to widoczne na niektórych z nich do dzisiaj..
Najwięcej zrobiona na terenie Zabrza do dworca w centrum po Rudy Śl Chebzie..KKR miał lecieć wzdłuż linii kolejowej 137
Jak pamiętam za młodu jak się chodziło na "piwko na tory" na to tak naprawdę cała infrastruktura kolejowa była gotowa.Znaczy brakowało tylko podkładów,torów i drutu miedzianego..Nasypy,tłuczeń,słupy trakcyjne stały.
I tak to stało do chyba 95-96, później pocięto słupy, zwinięto tłuczeń. Do dzisiaj zostały tylko nasypy wiadukty i kładki w szczerych polach, które wydają się naprawdę bez sensu...
Ogólnie masa pieniędzy w błocie utopione. I naprawdę ogrom pracy...
Z ciekawostek to w rudzie śląskiej do dzisiaj zakopane jest z 2-3 wagony, które woziły piach na budowę KKR. Podczas prac,wykoleiły się i zamiast je w jakiś sposób ogarnąć... to je przysypano po prostu :rotfl2:
Jako, że studiowałem na wydziale transportu Politechniki w Katowicach. poruszyłem kiedyś ten temat na jakiś zajęciach z kolejówki. Prowadzący powiedział dość jasno że na tamte czasy projekt był mega ambitny i miało to być takie "metro" aglomeracji śląskiej. Odpowiednik takiej dzisiejszej DTŚ'ki. Niestety jak nie było w tamtych czasach zestawów trakcyjnych w Polsce które nadawały się na takie trasy jak KRR. Dość gęsta ilość przystanków - coś ala przystanki tramwajowe. Nie było zestawów tak mocnych, które były w stanie się rozpędzić do planowanych 40-50km/h i zatrzymać za np 3-4 km dalej na kolejnym przystanku.W miarę szybko. Tak że albo czas przejazdu by był mało konkurencyjny do standardowego PKP albo trzeba by obciąć ilość przystanków..Z tego co mówił to najpierw chcieli wybudować..a taborem martwić się później :mrgreen: Takie to były czasy
Parę miejsc które są w miarę do pokazania na google maps. Ogólnie jak się patrzy od dworca w Zabrzu w kierunku Katowic. To wszystko po lewej stronie ma związek z KKR - szeroki nasyp, kładki :

https://www.google.pl/maps/@50.3056612, ... a=!3m1!1e3
Ten "piach" nad linią kolejową to nasyp KRR..

Dalej kładeczka donikąd:

https://www.google.pl/maps/@50.3066569, ... 312!8i6656

Ten budynek pomiędzy ul.Cmentarną a linią kolejową 137 to miała być nastawnia..

https://www.google.pl/maps/@50.3065142, ... a=!3m1!1e3

To jest najlepsze z wszystkiego... :jupi: Tutaj widać dwa wiadukty linii 137+KRR.Jeden dla linii prowadzącej na stare zwałowisko kamienia z KWK Zabrze, później wiadukty łączący ul Torową z Szyb Jerzy...I widać na mapie taką jak by "linie" równoległą do linii kolejowej po stronie ul.torowej....To gotowy i zasypany wiadukt szeroki na całą długość tej "linii"...Na oko 30-40 metrów długi.Tutaj miał być przystanek wspólny dla Zabrza Zaborza i Biskupic.Dołem miała lecieć droga która połączyła by Zaborze z Biskupicami...A o której głośno mówi każdy nowo wybrany prezydent Zabrza..I tak chyba od czasów Urbańczyka :rotfl3: I tu właśnie się "piwkowało"..
https://www.google.pl/maps/@50.3120816, ... a=!3m1!1e3

Tutaj dwa gigantyczne i nie dokończone wiadukty z Rudzie Śląskiej,tak samo gotowe pod zmianę układu drogowego w tej okolicy..
https://www.google.pl/maps/@50.3153759, ... a=!3m1!1e3

https://www.google.pl/maps/@50.3155752, ... 312!8i6656

Tutaj gdzieś mają być zakopane te wagony.. w tym nasypie:

https://www.google.pl/maps/@50.3153835, ... a=!3m1!1e3

https://www.google.pl/maps/@50.3162261, ... 312!8i6656

I ostatni gotowy wiadukt w Rudzie:

https://www.google.pl/maps/@50.3156254, ... a=!3m1!1e3

https://www.google.pl/maps/@50.3160028, ... 312!8i6656

Z tego co się orientowałem to w reszcie miast pozostało to tylko w "planach"... nic nie było ruszone..

Jak ktoś może poprawić moje linki...To bym był wdzięczny!! Ewentualnie powiedzieć mi jak to zrobić :mrgreen:


Góra 
 Zobacz profil  
 
 Post Napisane: 19 sty 2016, o 10:42 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 maja 2009, o 08:40
Posty: 6855
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Imię: Leszek
Żeby móc wstawiać klikalne linki, trzeba mieć 10 postów.

_________________
— Patrz, Kościuszko, na nas z nieba! —
raz Polak skandował
i popatrzył nań Kościuszko,
i się zwymiotował.
K.I.Gałczyński


Góra 
 Zobacz profil GG  
 
 Post Napisane: 19 sty 2016, o 15:45 
Offline
Przyjaciel
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31 maja 2009, o 21:36
Posty: 6036
Lokalizacja: Chorzów/Hajduki
Pochwały: 1
Imię: Henryk.
W Batorym jest mur oporowy i nasyp na którym były już nawet tory.Tory zwinęli został mur i miejsce na szlak kolejowy,wyburzono sporo budynków,chlewików.

_________________
"Jestem śląskie dziecko i Ślązakiem zginę.Kocham śląską ziemię i śląską krainę....."
Juliusz Ligoń.

[*] http://www.youtube.com/watch?v=4Fx4mshinO0 [*]


Góra 
 Zobacz profil  
 
 Post Napisane: 20 sty 2016, o 12:53 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 kwi 2014, o 13:17
Posty: 68
Lokalizacja: Katowice i okolice
Imię: Michał
Tutaj trochę materiałów na ten temat

http://katedr.republika.pl/krr.htm


Góra 
 Zobacz profil  
 
 Post Napisane: 22 sty 2016, o 19:53 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 maja 2014, o 18:25
Posty: 42
Lokalizacja: Katowice
W Katowicach pozostałości po tym pomyśle widać na ulicy Damrota w postaci poszerzenia torowiska przy wylocie z wiaduktu.

https://www.google.pl/maps/@50.2566832, ... 312!8i6656

Z tego co kiedyś słyszałem to pozostałość planowanej stacji.


Góra 
 Zobacz profil  
 
 Post Napisane: 22 sty 2016, o 20:35 
Offline

Dołączył(a): 29 mar 2015, o 13:17
Posty: 6
Imię: piotr
Fajnie ze w koncu ktos zaczal temat KRR...Mam zdjecie z budowy wiaduktu na Zaborzu,wkrotce odpowiednio opracuje i wrzuce


Góra 
 Zobacz profil  
 
 Post Napisane: 23 sty 2016, o 09:58 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 kwi 2014, o 13:17
Posty: 68
Lokalizacja: Katowice i okolice
Imię: Michał
Podobnie wygląda na Francuskiej

https://www.google.pl/maps/@50.2568996, ... 312!8i6656


Góra 
 Zobacz profil  
 
 Post Napisane: 23 sty 2016, o 21:53 
Offline
Przyjaciel
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31 maja 2009, o 21:36
Posty: 6036
Lokalizacja: Chorzów/Hajduki
Pochwały: 1
Imię: Henryk.
Muszę zrobic parę fotek odcinka w Batorym

_________________
"Jestem śląskie dziecko i Ślązakiem zginę.Kocham śląską ziemię i śląską krainę....."
Juliusz Ligoń.

[*] http://www.youtube.com/watch?v=4Fx4mshinO0 [*]


Góra 
 Zobacz profil  
 
 Post Napisane: 28 mar 2016, o 15:04 
Offline
Przyjaciel
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31 maja 2009, o 21:36
Posty: 6036
Lokalizacja: Chorzów/Hajduki
Pochwały: 1
Imię: Henryk.
Odcinek tuż za stacją Chorzów Batory w kierunku Świętochłowic
Początek
Załącznik:
DSCN5445.JPG
DSCN5445.JPG [ 179.23 KiB | Przeglądane 1257 razy ]

Załącznik:
DSCN5443.JPG
DSCN5443.JPG [ 183.53 KiB | Przeglądane 1257 razy ]

na tym murze oporowym były już położone tory
Załącznik:
DSCN5446.JPG
DSCN5446.JPG [ 222.91 KiB | Przeglądane 1257 razy ]

tłuczeń pozostał po remoncie czynnego torowiska
w głębi stacja w Batorym
Załącznik:
DSCN5447.JPG
DSCN5447.JPG [ 248.3 KiB | Przeglądane 1257 razy ]

a od czasu przerwania inwestycji było tak
Załącznik:
DSCN5451.JPG
DSCN5451.JPG [ 226.38 KiB | Przeglądane 1257 razy ]

Załącznik:
DSCN5452.JPG
DSCN5452.JPG [ 216.68 KiB | Przeglądane 1257 razy ]

studzienki na kable
Załącznik:
DSCN5453.JPG
DSCN5453.JPG [ 249.98 KiB | Przeglądane 1257 razy ]

a i kable założono
Załącznik:
DSCN5454.JPG
DSCN5454.JPG [ 226.95 KiB | Przeglądane 1257 razy ]

końcówka
Załącznik:
DSCN5455.JPG
DSCN5455.JPG [ 215.08 KiB | Przeglądane 1257 razy ]

dalej przy byłej szkole tylko zabrano teren szkolny i nasypano ziemi pod beszong i na tym się skończyło
Załącznik:
DSCN5456.JPG
DSCN5456.JPG [ 243.39 KiB | Przeglądane 1257 razy ]

Załącznik:
DSCN5458.JPG
DSCN5458.JPG [ 244.33 KiB | Przeglądane 1257 razy ]

Załącznik:
DSCN5459.JPG
DSCN5459.JPG [ 219.88 KiB | Przeglądane 1257 razy ]

końcówka
Załącznik:
DSCN5461.JPG
DSCN5461.JPG [ 170.41 KiB | Przeglądane 1257 razy ]

wyburzono tylne domy,chlewiki i pozostało straszydło.
Załącznik:
DSCN5460.JPG
DSCN5460.JPG [ 177.32 KiB | Przeglądane 1257 razy ]

A swoją drogą jak tu miało wyglądać wyciszenie hałasu to nie wiem .

_________________
"Jestem śląskie dziecko i Ślązakiem zginę.Kocham śląską ziemię i śląską krainę....."
Juliusz Ligoń.

[*] http://www.youtube.com/watch?v=4Fx4mshinO0 [*]


Góra 
 Zobacz profil  
 
 Post Napisane: 11 kwi 2016, o 16:19 
Offline

Dołączył(a): 29 mar 2015, o 13:17
Posty: 6
Imię: piotr
Kilka archiwalnych fotek z budowy KRR oraz zdjęcia współczesne, jak to wyglądało w Zabrzu.

http://www.zabrze-aplus.pl/kolejowy-ruc ... abrzu.html


Góra 
 Zobacz profil  
 
 Post Napisane: 3 cze 2016, o 22:16 
Offline

Dołączył(a): 23 lis 2014, o 15:53
Posty: 334
Cytuj:
Z ciekawostek to w rudzie śląskiej do dzisiaj zakopane jest z 2-3 wagony, które woziły piach na budowę KKR. Podczas prac,wykoleiły się i zamiast je w jakiś sposób ogarnąć... to je przysypano po prostu :rotfl2:


W tamtych czasach na wielkich inwestycjach kolejowych tak robiono. Podobne relacje można usłyszeć z placu budowy LHS (Linii Hutniczo Siarkowej).

A z tym taborem trudno orzec. Plany ruchowe chyba faktycznie były zbyt ambitne. Pociąg co 2,5 minuty? :shock:
Gdyby podejść do tego bardziej realnie zwykłe EZT by to załatwiły. Jakoś w Trójmieście SKM do dzisiaj działa na zwykłych składach i spełnia jakoś tam swoją rolę.


Góra 
 Zobacz profil  
 
 Post Napisane: 29 kwi 2017, o 05:57 
Offline

Dołączył(a): 29 paź 2011, o 08:04
Posty: 14
Imię: Jarosław
blakop napisał(a):
Cytuj:
Z ciekawostek to w rudzie śląskiej do dzisiaj zakopane jest z 2-3 wagony, które woziły piach na budowę KKR. Podczas prac,wykoleiły się i zamiast je w jakiś sposób ogarnąć... to je przysypano po prostu :rotfl2:


W tamtych czasach na wielkich inwestycjach kolejowych tak robiono. Podobne relacje można usłyszeć z placu budowy LHS (Linii Hutniczo Siarkowej).



Legenda.
Wagony - dwa lub trzy samowyładowcze spadły z prowizorycznego toru który był układany na poszerzanym nasypie w okolicy ul. Torowej. Przyczyną było przechylenie toru połozonego na "nieuleżanym" piasku, datę udało mi się zapamiętać bo była dość charakterystyczna - 07.07.87. Wagony w ciągu dwu kolejnych dni posprzątano, choć wózki leżały na nasypie dłużej niż pudła.


Góra 
 Zobacz profil  
 
 Post Napisane: 12 paź 2019, o 22:38 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 sty 2010, o 02:30
Posty: 2800
Lokalizacja: Twardogóra
Pochwały: 1
Znalazłem jeszcze jeden artykuł z Młodego Technika z czerwca 1988 roku. Taki bardziej matematyczno - kopalniany, niż w temacie samej KRR ;)


Załączniki:
IMG.jpg
IMG.jpg [ 386.98 KiB | Przeglądane 144 razy ]
IMG_0001.jpg
IMG_0001.jpg [ 338.64 KiB | Przeglądane 144 razy ]
IMG_0002.jpg
IMG_0002.jpg [ 376.64 KiB | Przeglądane 144 razy ]

_________________
Życie to surfing, więc nie bój się fal...
Góra 
 Zobacz profil  
 
 Post Napisane: 13 paź 2019, o 11:49 
Offline

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 08:29
Posty: 351
Lokalizacja: Katowice
Imię: Piotr
I ja się wtrącę.
W Załężu jest fabryka "MOJ".Cżęść tej fabryki miała być zlikwidowana ,bo tam miały być tory KRR.
"MOJ" był cżęścią Fabryki Sprzętu i Narzędzi Górniczych "FASING" w skład której wchodził jeszcze "RAPID" na Wełnowcu i "GONAR" na Obrokach. Dlatego dla "MOJa" wybudowano nową halę na terenie "GONARu".Hala była już gotowa w stanie surowym.Stała cała zadaszona konstrukcja.Zamontowane były suwnice.
A potem....
A POTEM SKOŃCZYŁ SIĘ PRL I NIEDOKOŃCZONĄ HALĘ ROZEBRANO.
Pozostał tylko złożony z "wielkiej płyty",niedokończony budynek w którym miał być biurowiec.


Góra 
 Zobacz profil  
 
 Post Napisane: 14 paź 2019, o 06:58 
Offline
Przyjaciel
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31 maja 2009, o 21:36
Posty: 6036
Lokalizacja: Chorzów/Hajduki
Pochwały: 1
Imię: Henryk.
Znikło też sporo budynków mieszkalnych,choćby na mojej ulicy.

_________________
"Jestem śląskie dziecko i Ślązakiem zginę.Kocham śląską ziemię i śląską krainę....."
Juliusz Ligoń.

[*] http://www.youtube.com/watch?v=4Fx4mshinO0 [*]


Góra 
 Zobacz profil  
 
Dodaj do: Dodaj do Gadu-Gadu Dodaj do Grono.net Dodaj do Twitter Dodaj do Blip Dodaj do Flaker Dodaj do Pinger Wypowiedź dla Wykop Wypowiedź dla Facebook Wypowiedź dla Gwar Wypowiedź dla Delicious Wypowiedź dla Digg Wypowiedź dla Google Wypowiedź dla Reddit Wypowiedź dla YahooMyWeb Śledzik Dodaj do Kciuk.pl Dodaj do Spinacz.pl Dodaj do Yam.pl
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
 
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 16 ] 

Strona główna forum » Eksploracja » Koleje i wszystko co z nimi związane » Koleje - Śląskie


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

 
 

 
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

[ Time : 0.204s | 16 Queries | GZIP : Off ]