Zarejestruj    Zaloguj    Dział    Szukaj    FAQ

Strona główna forum » Eksploracja » Koleje i wszystko co z nimi związane » Koleje - Śląskie




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 39 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Bytom
 Post Napisane: 31 sie 2010, o 19:01 
Offline

Dołączył(a): 18 mar 2010, o 19:04
Posty: 42
Imię: Zuzu vel Bastet
Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek


Góra 
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Bytom
 Post Napisane: 4 wrz 2010, o 21:58 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 maja 2009, o 08:40
Posty: 7243
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Imię: Leszek
Stare pocztówki z allegro:

1941 rok
Obrazek

1933 rok
Obrazek

Ma ktoś zdjęcia sprzed rozebrania kładki przed dworcem?

_________________
— Patrz, Kościuszko, na nas z nieba! —
raz Polak skandował
i popatrzył nań Kościuszko,
i się zwymiotował.
K.I.Gałczyński


Góra 
 Zobacz profil GG  
 
 Tytuł: Re: Bytom
 Post Napisane: 4 wrz 2010, o 23:03 
Offline
Bratnia dusza
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 maja 2009, o 22:54
Posty: 353
Może nie dałbym za to głowy, ale patrząc na górną pocztówkę, wydaje mi się, że za zegarem mógł być zainstalowany zbiornik wodny - w takim przypadku byłaby to więc również wieża ciśnień.


Góra 
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Bytom
 Post Napisane: 5 wrz 2010, o 14:23 
Offline
Przyjaciel

Dołączył(a): 30 maja 2009, o 23:15
Posty: 521
Metort napisał(a):
Może nie dałbym za to głowy, ale patrząc na górną pocztówkę, wydaje mi się, że za zegarem mógł być zainstalowany zbiornik wodny - w takim przypadku byłaby to więc również wieża ciśnień.


Tam nie ma zbiornika wodnego. Wiem to, bo lata temu miałem tam praktyki ze szkoły i od środka poznałem ten dworzec, a także i tą wieżę.

_________________
http://tajemnicze-fortyfikacje.prv.pl


Góra 
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Bytom
 Post Napisane: 5 wrz 2010, o 16:25 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 maja 2009, o 08:40
Posty: 7243
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Imię: Leszek
Wieża ciśnień przy dworcu w Bytomiu była kawałek dalej - w miejscu, gdzie teraz jest dworzec autobusowy. Jeśli mnie pamięć nie myli, była to typowa kolejowa wieża ze zbiornikiem Intze I - taka, jak w Szopienicach, Chebziu czy Mysłowicach.

_________________
— Patrz, Kościuszko, na nas z nieba! —
raz Polak skandował
i popatrzył nań Kościuszko,
i się zwymiotował.
K.I.Gałczyński


Góra 
 Zobacz profil GG  
 
 Tytuł: Re: Bytom
 Post Napisane: 5 wrz 2010, o 19:24 
Offline
Przyjaciel
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 maja 2009, o 20:46
Posty: 4433
Lokalizacja: Rybnik
Pochwały: 1
Imię: Małgosia
Zdjęcia dworca z zewnątrz (cykane w trakcie jazdy)


Załączniki:
1.jpg
1.jpg [ 33.74 KiB | Przeglądane 682 razy ]
3.jpg
3.jpg [ 38.86 KiB | Przeglądane 682 razy ]

_________________
Rybniccy Żydzi
Szuflada Małgosi


Ostatnio edytowano 14 lut 2015, o 18:24 przez _hipcia, łącznie edytowano 1 raz
Góra 
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Bytom
 Post Napisane: 7 gru 2010, o 20:55 
Offline
Przyjaciel
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 mar 2010, o 19:48
Posty: 342
Lokalizacja: Sosnowiec
Imię: Grześ
Obecny dworzec – w stylu modernistycznym – stanął w miejscu dawnej bytomskiej stacji wybudowanej w 1868 roku. Dwa najstarsze budynki wyburzono w 1930 roku a następnie wzniesiono nowy dworzec z halą peronową przykrywającą perony 2, 3 i 4. W Polsce istnieją tylko 3 dworce posiadające hale peronowe.

Perony okryte halą obsługiwały kursy niemieckie, natomiast peron 1. - przykryty tylko wiatą - pociągi kursujące do Polski. Stąd też wzięła się jego potoczna nazwa "peron polski". W latach 1936 - 39 w Bytomiu kończył swój bieg najszybszy pociąg ówczesnych Niemiec – tzw. "Latający Ślązak", kursujący pomiędzy Berlinem a Bytomiem.


Historia z serwisu robisie.eu o modernizacji dworców

_________________
zapraszam do mojego chomiczka:

Obrazek


Góra 
 Zobacz profil GG  
 
 Tytuł: Re: Bytom
 Post Napisane: 6 sty 2011, o 21:32 
Offline
Przyjaciel

Dołączył(a): 29 lis 2010, o 23:14
Posty: 2924
Lokalizacja: Oława
Imię: paulina
jak tam dziwnie wygladaja te okolice dworca teraz bez tej kładki... zwlaszcza dla kogos kto codziennie nią chodzil do szkoly...

_________________
"ujrzałam kiedyś o świcie dwie drogi, wybrałam tą mniej uczęszczaną - cała reszta jest wynikiem tego, że ją wybrałam.. "

na wiecznych wagarach od życia...


Góra 
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Bytom
 Post Napisane: 27 sty 2011, o 22:18 
Offline

Dołączył(a): 14 sty 2011, o 17:53
Posty: 35
Lokalizacja: Ultima Thule
Kurcze, nie wiedzialem ze kladke Wam zabrali. Mieszkam teraz daleko to i w Bytomiu nie bywam...
le_szek napisał(a):
Wieża ciśnień przy dworcu w Bytomiu była kawałek dalej - w miejscu, gdzie teraz jest dworzec autobusowy. Jeśli mnie pamięć nie myli, była to typowa kolejowa wieża ze zbiornikiem Intze I - taka, jak w Szopienicach, Chebziu czy Mysłowicach.

Byla taka, dokladnie systemu Intze (zbiornik 400m3). Postawiono ja w 1895 a wyburzono 69 lat pozniej. Przed druga wojna podwyzszono ja nawet o 10 metrow co podobno zwiekszylo cisnienie wody o 1 atmosfere. Wieza stanowila pozostalosc po Rechte-Oder-Ufer-Eisenbahngesellschaft. Bo nie wiem czy wiecie, ale Bytom byl stacja dwupoziomowa i tak naprawde do R.O.U.E byla pierwsza linia kolejowa doprowadzona do Bytomia. Jest jeszcze pare sladow tej kolei (lub bylo kilka lat temu). Jak chcecie wiecej to prosze wolac :)
Poza tym ciekawostka. Nastawnia bramowa w Bytomiu (ta od strony Tarnowskich Gor) nosi oznaczenie Bt. To jendak nie Bytom a Beuthen. Zbiegiem okolicznosci pasowalo do nowej nazwy (i sytuacji politycznej) i postanowiono litery zostawic.


Góra 
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Bytom
 Post Napisane: 28 sty 2011, o 22:56 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 maja 2009, o 08:40
Posty: 7243
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Imię: Leszek
No to wołam o więcej :)

Linia, o której wspominasz jeśli dobrze kojarzę biegła m.in. przez Katowice Szopienice Północne (a Kolej Górnośląska przez Południowe)?

_________________
— Patrz, Kościuszko, na nas z nieba! —
raz Polak skandował
i popatrzył nań Kościuszko,
i się zwymiotował.
K.I.Gałczyński


Góra 
 Zobacz profil GG  
 
 Tytuł: Re: Bytom
 Post Napisane: 28 sty 2011, o 23:45 
Offline

Dołączył(a): 14 sty 2011, o 17:53
Posty: 35
Lokalizacja: Ultima Thule
Tak przez Polnocne. Poczatkowo (w 1869) wybudowano odcinek z Tarnowskich Gor do Bytomia, dlugosci 15.5km. A zatem R.O.U.E pojawila sie w Bytomiu o 3 lata przed istniejaca do dzisiaj linia. Odcinek do Szopienic otwarto rok pozniej i liczyl on 17.4km. W tym samym roku linie przedluzono przez Pszczyne do Dziedzic. W okolicach Bytomia biegla ona od Lagiewnik (albo jak kto woli Hohelinde) w strone kopalni Hochenzollern. Ta czesc wciaz istniala kilka lat temu jako bocznica - nie wiem jak to teraz wyglada. Tuz przed kopalnia zakrecala na polnoc i przechodzila nad torami OSE tuz za stacja (w strone Tarnowskich) po 63-metrowym wiadukcie. Potem byla stacja (Beuthen West) z 9 torami oraz w poczatkowej fazie z wachlarzowa aczkolwiek niepelna LokSchuppe (wyburzono ja ok.1909 - nie jestem pewien dokalnie kiedy). Dalej tory szly nasypem (tak jak tramwaj) i przekraczaly ul. Wroclawska po kolejnym wiadukcie i potem juz na wprost na Scharley.
Wieza wodna o ktorej wspominal le_szek zastapila dwie stacje wodne istniejace tam przez pierwszych 25 lat kolei.
Stacje obslugiwaly dwie nastawnie (pozniej po wycofaniu ruchu osobowego) dobudowano trzecia. Wiem, ze jedna istniala za wiaduktem kolejowym nad ulica Wroclawska (widzialem na zdjeciu) a druga podobno kolo wiezy wodnej. Nie wiem gdzie dokladnie znajdowala sie trzecia nastawnia.
Po podziale Slaska ze wzgledu na dwukrotne przeciecie dawnej linii R.O.U.E. granicami, znaczenie dworca gornego podupadlo i w koncu w 1922 zostal on zlikwidowany. 9 lat pozniej fizycznie zlikwidowano linie. Nasyp na terenie miasta zostal zniwelowany, wypelniono tez wykop kolejowy miedzy ul. Powstancow i Kraszewskiego.


Góra 
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Bytom
 Post Napisane: 13 lut 2011, o 18:21 
Offline
Przyjaciel
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 mar 2010, o 19:48
Posty: 342
Lokalizacja: Sosnowiec
Imię: Grześ
Wiedziałem, że gdzieś mam foto z kładką... ale jak na razie znalazłem tylko takie :)

Załącznik:
Komentarz: Bytom dworzec PKP
P2026155.jpg
P2026155.jpg [ 60 KiB | Przeglądane 1005 razy ]

_________________
zapraszam do mojego chomiczka:

Obrazek


Ostatnio edytowano 30 gru 2012, o 20:37 przez malykub, łącznie edytowano 2 razy

Góra 
 Zobacz profil GG  
 
 Tytuł: Re: Bytom
 Post Napisane: 9 sie 2011, o 21:34 
Offline
Przyjaciel
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 maja 2009, o 19:45
Posty: 679
Lokalizacja: Orzesze-Zgoń
Imię: Adam
11-06-2011

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

_________________
>>> http://adus-kolej.pl.tl/ <<<

http://www.youtube.com/user/adus34?gl=PL&hl=pl

M.K.

eu07-111.flog.pl


Góra 
 Zobacz profil GG  
 
 Tytuł: Re: Bytom
 Post Napisane: 2 lis 2011, o 16:32 
Offline
Przyjaciel
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31 maja 2009, o 21:36
Posty: 6216
Lokalizacja: Chorzów/Hajduki
Pochwały: 1
Imię: Henryk.
Niektóre fakty zostały już wspomniane,ale wstawię
KOLEJ W BYTOMIU.

Z inicjatywą budowy kolei na Śląsku wystąpili w latach trzydziestych XIX w. wrocławscy kupcy i przemysłowcy.Trasa miała łączyć Dolny i Górny Śląsk,prowadząc z Wrocławia do Nowego Bierunia,z pominięciem Bytomia.W celu jej budowy powołano sp. akcyjną Towarzystwo Kolei Górnośląskiej.
W 1842 r. otwarto pierwszy odcinek prowadzący z Wrocławia do Oławy,trzy lata pózniej linia dotarła do Gliwic,a następnie do Świętochłowic.Potem przedłużono ją przez Katowice do Mysłowic.Kolej zaprojektował inż. August Rosenbaum z Wrocławia.
Rada Miejska sprzeciwiła się budowie tej linii w pobliżu miasta argumentując to konkurencją kolei dla miejscowych przedsiębiorców.Ta krótkowzroczna decyzja na długie lata opózniła rozwój miasta.
1851 r. rozpoczęto budowę sieci kolei wąskotorowej o rozstawie 785 mm,służących głównie przemysłowi ciężkiemu.Główna trasa wybudowana w latach 1853-56 wiodła z Lasowic k/Tarnowskich Gór przez Bobrowniki,Karb,Chebzie viewtopic.php?f=111&t=2997 do Wirka.Była to kolej konna (rozbanka) która miała liczne rozgałęzienia do kopalń i hut.Jej ogólna długość wynosiła około 110 km.
Kolej Górnośląska zbudowała linię normalnotorową łączącą Tarnowskie Góry viewtopic.php?f=111&t=5748 z Chebziem oddaną do użytku w 1859.W Karbiu otwarto otwarto stację kolejową,nazywając ją początkowo Bytom (Beuthen).Pierwszy dworzec zastąpiono w latach 1897-1900 nowym murowanym gmachem,zniszczonym w 1945.Była to pierwsza stacja użytku publicznego na terenie miasta.
Pierwszą normalnotorową linią kolejową,którą doprowadzono do centrum miasta była Kolej Prawoodrzańska,zbudowana przez sp. akcyjną Towarzystwo Kolei Prawego Brzegu Odry (Rechte-Oder-Ufer-Eisenbahn-Gesellschaft).Lączyła ona Wrocław z okręgiem przemysłowym Górnego Śląska poprzez północne powiaty regionu.Była to duża konkurencja dla Koleji Górnośląskiej którą w tym czasie już zarządzało państwo.
Jej trasa biegła z Wrocławia przez Kluczbork,Fosowskie,T.Góry,Szarlej,Bytom,Chorzów Stary,Szopienice,Tychy,Pszczynę do Dziedzic(połączenie z koleją austriacką).Mieszkańcy Bytomia tym razem popierali bez zastrzeżeń projekt projekt przeprowadzenia linii kolejowej przez centrum miasta.Projektantem całej koleji był radca budowlany Hermann Grapow.
W dwa lata po rozpoczęciu budowy dnia 26 lipca 1869 pociągi ruszyły z T.Gór do Bytomia,a 1 lutego 1870 z Bytomia do Szopienic.Pierwszy dworzec kolejowy w Bytomiu stanął na ówczesnej Gartenstrsse (ul.Powstańców Warszawskich).Na północ od niego wybudowano parowozownię wachlarzową.
Kolej Górnośląska poczuła się zagrożona konkurencją i wystarała się o koncesję na linię z Gliwic przez Bytom do Chorzowa Starego.Dnia 27 pazdziernika 1872 oddano tę linię do użytku.Sam budynek dworca koleji górnośląskiej (był to już drugi dworzec w Bytomiu) wybudowano w 1873 w miejscu obecnej dworcowej hali peronowej.Od strony wschodniej powstała parowozownia wachlarzowa.W ten sposób dzięki wolnej konkurencji Bytom miał dwa niezależne dworce kolejowe należące do dwóch różnych właścicieli.Kolej prawoodrzańska krzyżowała się z górnośląską za pomocą wiaduktu na wysokości obecnego dworca autobusowego.
Na stacji Bobrek viewtopic.php?f=111&t=983 wybudowano w 1872 mały dworzec po północnej stronie torów.Dopiero w 1895 powstał istniejący do dzisiaj rozbudowany w 1911.
W 1883 upaństwowiono większość linii kolejowych w całych Prusach przez co obydwie linie,prawoodrzańska i górnośląska znalazły się w gestii jednego właściciela.1891 zbudowano zbudowano odcinek koleji z obecnego Bytomia Północ viewtopic.php?f=111&t=6120 do Rojcy,cztery lata pózniej nowe połączenie z Bytomia do Chorzowa (Starego).viewtopic.php?f=111&t=5901
Przed dotychczasowym dworcem górnośląskim stanął drugi budynek,w miejscu obecnego dworca ,wzniesiony w latach 1894-97 wg. projektu Doulina i Friedricha Metteganga.Ten drugi był jednym z bardziej znanych architektów niemieckich,zaprojektował m.in. dworzec kolejowy w Darmatadt.

W celu poprawienia zaopatrzenia w wodę w 1895 r zbudowano w pobliżu dworca prawoodrzańskiego wieże ciśnień systemu Intzego ( zniszczona 1969).Zmieniono też system sterowania ruchem kolejowym,wprowadzając w 1900 cztery scentralizowane nastawnie.W latach 1902-03 zbudowano nową lokomotywownię wachlarzową w rejonie obecnej ul.Towarowej,w latach 1909-10 cztery kolejne nastawnie.

Stacja kolei prawoodrzańskiej,na której zbudowano w latach 1908-14 trzy nowe nastawnie miała służyć wyłącznie ruchowi towarowemu.Dla pociągów osobowych otwarto 1 pazdziernika 1909 nowy przystanek ( w miejscu obecnej stacji benzynowej na ul.Strzelców Bytomskich) pod nazwą Beuthen R.O.U.Bf (Bytom Dworzec Prawoodrzański). W latach 1914-15 w miejscu zburzonego dworca prawoodrzańskiego powstał nowy budynek inspekcji ruchu kolejowego (pózniejszy Zarząd Koleji Dojazdowych).
W 1922 nastąpił podział Górnego Śląska pomiędzy Niemcy i Polskę.Miasto bytom wraz z węzłem kolejowym pozostało na terytorium Rzeszy Niemieckiej,jednakże z trzech stron otoczone zostało nową granicą.Wokół Bytomia powstało najwięcej kolejowych przejść granicznych na tak małym obszarze w porównaniu z całą Rzeszą.
Powstały wówczas układ komunikacyjny zmusił koleje polskie do korzystania z tranzytu przez terytorium niemieckie.Niektóre pociągi zatrzymywały się podczas przejazdu przez Bytom,inne przejeżdżały bez postoju na drugą stronę miasta.Dopiero w 1925 Polacy wybudowali linię obwodową przez Brzeziny,co pozwoliło częściowo omijać niemiecki węzeł w Bytomiu.1937 po wygaśnięciu konwencji genewskiej zlikwidowano ruch tranzytowy.
W 1926 rozpoczęto prace przy całkowitej przebudowie dworca.Projektantem nowego budynku był architekt Wilhelm Grossart (Autor dworca w Gliwicach) .Realizowano go w kilku etapach,równocześnie wyburzając obydwa dotychczasowe.Zasadnicze prace trwały od roku 1927 do1930.W miejscu najstarszego dworca zbudowano perony nakryte okazałą halą konstrukcji stalowej pokrytą szkłem.Budynek nowego dworca,w którym mieścił się również hotel dla podróżnych,uroczyście oddano do użytku 16 grudnia 1929 roku.
W końcu 1931 zamknięto dla ruchu odcinek koleji prawoodrzańskiej przebiegający przez Bytom,a w latach następnych rozebrano nasypy,wykopy i budynki.W celu usprawnienia sterowania ruchem kolejowym w 1935 zbudowano okazałą nastawnię dysponującą Bmt typu bramowego (obecnie Bt koło dworca autobusowego).Nowy obiekt wyposażono w elektromechaniczne suwakowe urządzenia zabezpieczenia ruchu kolejowego.
Po wybuchu II wojny światowej Bytom stracił charakter miasta granicznego>Zlikwidowano wszystkie przejścia graniczne,rozbierając budynki lub adaptując je na inne cele.
Dnia 27 stycznia 1945 do Bytomia wkroczyły oddziały Armii Czerwonej zajmując węzeł kolejowy.Zakończyła się pewna epoka w dziejach tutejszego transportu kolejowego.
Bytomskie obiekty kolejowe nie doznały większych zniszczeń,toteż były w latach powojennych intensywnie wykorzystywane.Jedyną większą inwestycją była elektryfikacja przebiegającej przez Bytom linii z Chorzowa Batorego do Tarnowskich Gór w 1974 i odcinka do Gliwic w 1980.
Po roku 1989 kolej utraciła swoje znaczenie gospodarcze,rozebrano wiele niepotrzebnych już budynków.

Opracowanie Przemysław Nadolski i Jarosław A. Krawczyk.Zdjęcia P.Nadolski i J.A.Krawczyk.
Publikacja została wykonana ze środków budżetowych Biura Promocji Bytomia.


Załączniki:
S7303443.JPG
S7303443.JPG [ 85.32 KiB | Przeglądane 1229 razy ]
S7303444.JPG
S7303444.JPG [ 94.87 KiB | Przeglądane 1229 razy ]
S7303440.JPG
S7303440.JPG [ 118.94 KiB | Przeglądane 1229 razy ]
S7303441.JPG
S7303441.JPG [ 127.25 KiB | Przeglądane 1229 razy ]
S7303445.JPG
S7303445.JPG [ 75.37 KiB | Przeglądane 1229 razy ]

_________________
"Jestem śląskie dziecko i Ślązakiem zginę.Kocham śląską ziemię i śląską krainę....."
Juliusz Ligoń.

[*] http://www.youtube.com/watch?v=4Fx4mshinO0 [*]
Góra 
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Bytom
 Post Napisane: 10 lis 2011, o 22:02 
Offline
Bratnia dusza
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 sie 2010, o 19:40
Posty: 1385
Lokalizacja: Wodzisław Śląski
Imię: Rob
Czy na początku tego wątku są zdjęcia jak w hali dworcowej były kafelki, a na dalszej porcji zdjęć kafelki zostały zerwane ??

_________________
Śląski przemysł i polska kolej, a także to co po tym pozostało...
YouTube
Facebook


Góra 
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Bytom
 Post Napisane: 12 lis 2011, o 20:07 
Offline

Dołączył(a): 29 paź 2011, o 08:04
Posty: 14
Imię: Jarosław
neptun505z napisał(a):
Czy na początku tego wątku są zdjęcia jak w hali dworcowej były kafelki, a na dalszej porcji zdjęć kafelki zostały zerwane ??


Była okładzina z płyt pilśniowych laminowanych, obecnie zerwana, nie wiem z jakiej przyczyny (zagrożenie pożarowe?).


Góra 
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Bytom
 Post Napisane: 7 sty 2012, o 20:30 
Offline
Przyjaciel

Dołączył(a): 29 lis 2010, o 23:14
Posty: 2924
Lokalizacja: Oława
Imię: paulina
Obrazek

neptun505z napisał(a):
Wydaje mi się, że ten dworzec powinni wyremontować, bo straszny jest :x


Zamiast remontowac dworce mogli by wyremontowac torowiska aby pociagi mialy szanse rozwijac predkosci powyzej 30km/h oraz robic przeglady wagonow, zeby na weekend majowy nie jezdzily sklady 3 wagonowe podczas gdy dziesiatki wagonow gnija na bocznicach.. Co z tego ze bedziemy miec odpicowane dworce skoro nie bedzie jak miedzy nimi jezdzic?

_________________
"ujrzałam kiedyś o świcie dwie drogi, wybrałam tą mniej uczęszczaną - cała reszta jest wynikiem tego, że ją wybrałam.. "

na wiecznych wagarach od życia...


Góra 
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Bytom
 Post Napisane: 7 sty 2012, o 21:03 
 
buba napisał(a):

Zamiast remontowac dworce mogli by wyremontowac torowiska aby pociagi mialy szanse rozwijac predkosci powyzej 30km/h oraz robic przeglady wagonow, zeby na weekend majowy nie jezdzily sklady 3 wagonowe podczas gdy dziesiatki wagonow gnija na bocznicach.. Co z tego ze bedziemy miec odpicowane dworce skoro nie bedzie jak miedzy nimi jezdzic?


To miałoby sens gyby dworce i wagony należały do jednego właściciela, w obecnej sytuacji gdzie cała kolej rozbita jest na przeróżne spółeczki zaprzestanie remontowania dworców nie spowoduje polepszenia stanu torowisk czy zwiększenia sie liczby wagonów z ważnymi przeglądami.


Góra 
  
 
 Post Napisane: 24 gru 2012, o 21:50 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 lis 2012, o 20:10
Posty: 211
Lokalizacja: Księstwo Bytomskie
Imię: Krzysztof
Jednym z trzech halowych dworców oprócz wspomnianej Legnicy i Wrocławia jes dworzec w Bytomiu, tylko nie wiem czy jest wpisany do rejestru zabytków?

Obrazek

Obrazek

Obrazek

_________________
http://szlakiibezdroza.blogspot.com/


Góra 
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Bytom
 Post Napisane: 26 gru 2012, o 01:09 
Offline
Przyjaciel
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31 maja 2009, o 21:36
Posty: 6216
Lokalizacja: Chorzów/Hajduki
Pochwały: 1
Imię: Henryk.
kris_61 napisał(a):
^^
Dzięki za przeniesienie posta do istniejącego wątku. :) Szukałem nie znalazłem i wniosek z tego taki, że słabo szukałem. Niemniej ponawiam pytanie, czy bytomski dworzec zapisany jest w rejestrze zabytków?


Wykaz zabytków nieruchomych - komunikat

Urząd Miejski w Bytomiu uprzejmie informuje mieszkańców, że na stronie internetowej http://www.bytom.pl w zakładce Dane przestrzenne umieszczono nowy odsyłacz pn. Wykaz zabytków nieruchomych Miasta Bytomia. Zawiera on listę zabytków nieruchomych wyznaczonych przez wojewódzkiego konserwatora zabytków do ujęcia w wojewódzkiej ewidencji zabytków, znajdujących się na terenie Bytomia.

_________________
"Jestem śląskie dziecko i Ślązakiem zginę.Kocham śląską ziemię i śląską krainę....."
Juliusz Ligoń.

[*] http://www.youtube.com/watch?v=4Fx4mshinO0 [*]


Góra 
 Zobacz profil  
 
Dodaj do: Dodaj do Gadu-Gadu Dodaj do Grono.net Dodaj do Twitter Dodaj do Blip Dodaj do Flaker Dodaj do Pinger Wypowiedź dla Wykop Wypowiedź dla Facebook Wypowiedź dla Gwar Wypowiedź dla Delicious Wypowiedź dla Digg Wypowiedź dla Google Wypowiedź dla Reddit Wypowiedź dla YahooMyWeb Śledzik Dodaj do Kciuk.pl Dodaj do Spinacz.pl Dodaj do Yam.pl
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
 
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 39 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strona główna forum » Eksploracja » Koleje i wszystko co z nimi związane » Koleje - Śląskie


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

 
 

 
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

[ Time : 0.208s | 18 Queries | GZIP : Off ]